dinsdag 22 maart 2011

Jeopardy stuurt het leren

Gisteren en vandaag mag ik weer mijn lessen nieuwe media geven aan de pabo 2 studenten.
Omdat ik zelden tevreden ben met wat ze onthouden van de theorie had ik besloten deze derde les te starten met het spel jeopardy (jeopardylabs.com/play/mediawijsheid-bijeenkomst-32).
In dit spel krijg je antwoorden gegeven en moet je met je team bedenken wat de bijbehorende vraag is. Daarmee kun je punten verdienen of verliezen.
De klas was verdeeld in teams en deze wilden echt van elkaar winnen. Volgende week doen we het spel nog een keer, maar dan is ook de laatste kolom ingevuld met vragen over de theorie van de les van gister.
Ik heb ze aangegeven dat ze de presentaties van de vorige lessen nog eens moesten bekijken zodat ze nog beter voorbereid zijn op het spel.
Dit was echt leuk!!!!

Daarna weer een mooie prezi over mediawijsheid in het basisonderwijs en uiteindelijk hebben alle tweedejaars ieder een eigen Yurl gemaakt met links om de mediawijsheid in hun klas te bevorderen... alle eerstejaars EN tweedejaars hebben nu een Yurl!

Super!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten